Pràctiques TIC en classe de llengua

 

Crec sincerament que l’arribada de les TIC a l’ensenyament és un regal meravellós per al professorat de llengües. Ja no podríem entendre les classes sense les TIC i malament ho tenim si encara som analògics i treballem sols amb paper. El món ha canviat i nosaltres som profes de la comunicació, no? Doncs, utilitzem les eines de la comunicació del segle XXI.

Fa sols 15 anys era impensable poder editar a l’aula un vídeo que havíem gravat (Sony Vegas), posar veu a la nostra sèrie favorita (Adobe Audition), gravar un programa de ràdio (Audacity), jugar a un concurs de sintaxi (Kahoot, Plickers). No se’ns ocorria que podíem generar coneixement i encriptar-ho en codis QR (Unitag), crear un blog (WordPress) i allotjar allí els nostres podcast (ivoox), veure el que fan altres companys en altres centres, i fins i tot la possibilitat de treballar conjuntament en un projecte comú (Valencinada).

Existixen tantes possibilitats que de vegades pense que les TIC s’han inventat per al professorat de llengües. Ens permeten treballar la llengua sense que el fi últim siga la llengua. Passem del codi escrit al codi oral per a després passar al codi audiovisual, generant comunicació i nous continguts, on per primera vegada és l’alumnat el protagonista del seu discurs. Tota això, clar, amb l’acompanyament del professorat. Una meravella perquè es generen tantes possibilitats com persones participen en el projecte.

Una bona pràctica TIC de la qual gaudisc actualment és estar en contacte amb altres profes que són una font d’inspiració i que compartixen el que fan a l’aula. Formar part de la xarxa 1entretants i particicipar en les #comparTIC, connectar-me de tant en tant els dimecres a través de Twitter a @XaTac_5, formar part del claustre twitter (Twitter) i conéixer les novetats en el món de l’ensenyament, assistir a les Jornades de Novadors o simplement poder realitzar un curs MOOC (INTEF) des de ta casa és un regal que fa 15 anys no teníem.

Gràcies a les TIC els centres hem obert les portes al món i se’ns brinda la possibilitat de treballar cooperativament. A més a més, està al nostre abast tindre accés a la informació i estar sempre formant-nos.

Anuncis

2 comentaris

Filed under TIC

2 responses to “Pràctiques TIC en classe de llengua

  1. Joan Torró Carbonell

    El llibre que m’he llegit aquest estiu ha sigut Al regne de la fantasia, l’autor d’aquest llibre és Geronimo Stilton. El van traure a la venta en 2003 i va ser el primer llibre amb 8 olors.
    El llibre tracta que Geronimo té un dia molt estrenant en el treball, quan arriba a casa munta dalt a les golfes per agafar les espelmes, perquè el llum no hi funcionava. Aleshores troba una capseta de música amb set pedres precioses, la capseta duia al regne de la fantasia que estava compost per set regnes que cadascun pertanyia a cada pedra.
    Geronimo en entrar al regne de la fantasia es troba amb un gripau que li ajuda en tot el seu recorregut. El gripau li conta que ell és el cavaller sense màcula i sense temença que ha vingut per a ajudar la reina de les fades, la reina del regne de la fantasia, que es troba malalta. Aleshores el cavaller pren el camí per ajudar la reina de les fades. Pel camí ha de passar pels set regnes per a arribar al regne de les fades que és l’últim, al final ho aconsegueix. Al final resulta que tota la història del regne de la fantasia, és un somni que té Geronimo quan es pega un colp al cap, però, gràcies a eixe somni aconsegueix escriure un llibre i contar-lo als xiquets i xiquetes.
    Jo li posaria de nota un 8.
    Joan T.
    2n ESO

  2. Nayra Bravo Vicent

    El llibre que m’he llegit aquest estiu s’anomena Bon dia, princesa!, de la sèrie del Club dels Incompresos de Blue Jeans. Aquest llibre va sortir en 2012 i va ser traduït al català en la Columna 2012.
    Aquest llibre tracta sobre 6 amics Valèria, Elisabet, Maria, Ester, Raül i Bruno, que feia dos anys que havien creat el Club dels Incompresos, ja que eren persones que no tenien amics. En aquesta història hi ha dos triangles amorosos, aleshores hauran de solucionar eixos problemes amb altres que hi trobaran.
    A mi aquest llibre per una part m’ha agradat, però per l’altra no perquè un triangle amorós em pareix més interessant que l’altre. La nota que li pose és un 9 perquè per a mi li ha fallat que l’altre triangle siga més interessant, però la resta m’ha paregut perfecte.
    Nayra B.
    2n d’ESO

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s