Què llegim este estiu?

IMG_0800

Portem ja uns dies de vacances i jo encara no havia publicat Què llegim este estiu? 

En 3r d’ESO havíem parlat de llegir-nos un llibre este estiu i després publicar-ho en un comentari en el blog. Cadascú escollia la seua novel·la.

Començaré jo! He escollit una novel·la que vaig llegir fa molts, moltíssims anys. Devia tindre quinze anys i tot el món crec que la va llegir. Es tracta de Juan Salvador Gaviota, de Richard Bach. Va tindre molt d’èxit i fins i tot es va portar al cinema.

gaviota_0.previewEm va agradar més la primera vegada que el vaig llegir; ara m’he quedat un poc decebuda perquè el recordava com un llibre molt entranyable. Però això sol passar. Rellegim, nosaltres no som els mateixos i les lectures tampoc són iguals, encara que el llibre és el mateix.

Si algú li abellix llegir-lo, tracta de la superació personal, de la incomprensió que alguna vegada tots patim, de la pressió que exercix la societat, etc.

I de segur que si pregunteu als vostres pares i mares, veureu com a la millor també se’l van llegir quan tenien quinze anys.

Bé, Recordeu el que vam pactar. Escolliu el llibre, el llegiu i compartiu la vostra opinió en l’apartat dels comentaris. Ànim! Vos espere!

26 d’agost. Ja van arribant comentaris. Podeu llegir-los, si cliqueu en l’apartat de Comentaris.

19 comentaris

Filed under Comprensió lectora, Documentació, Escriptors, Novel·la

19 responses to “Què llegim este estiu?

  1. Carla P.

    Jo m’he llegit el llibre Yo antes de ti, de Jojo Moyes. Malgrat que és la típica història d’amor, m’ha agradat el llibre principalment per dues raons: la primera és el final inesperat que em deixa un poc decebuda, perquè sempre esperes que la història d’amor acabe bé i com a tu t’agradaria; i la segona és perquè dóna a conéixer més el tema de l’eutanàsia, ja que el llibre et fa pensar si una persona té el dret d’elegir si viure o morir.

  2. Elena

    Jo he escollit un llibre que tenia a casa, el vaig escollir perquè havia escoltat parlar d’ell i és d’una escriptora famosa, El valle de los lobos, de Laura Gallego.
    Tracta de la vida d’una xiqueta anomenada Dana, que sols té un amic, Kai, al que només pot veure ella. No li importa el que la gent li diga, ella confia en el seu amic per damunt de tot, però se’n va a una torre situada al Valle de los lobos i allí descobrirà el món de la màgia i diverses aventures i amics que canviaran la seua vida per sempre.
    Aquest llibre m’ha encantat i m’ha deixat amb molta intriga, ja que és una trilogia.
    M’ha resultat molt fàcil de llegir, l’únic que no m’ha agradat són els capítols tan llargs, però m’he sorprés molt i en algún futur m’agradaria continuar amb els altres llibres.

  3. Gabriel

    Jo he escollit un llibre que tracta de la famosa serie El Ministerio del tiempo. El tiempo és dels autors Anaïs Schaaf, productora i guionista del Ministerio del tiempo, i Javier Pascual, director del Ministerio del tiempo.
    Tracta de 3 missions protagonitzades pels 3 protagonistes (Amelia, Alonso i Julián). La primera missió han de viatjar fins a l’any 780, la segona missió a l’any 1603 i per últim a la Segona Guerra Mundial.
    M’ha agradat aquest llibre perquè explica més la forma de pensar, la forma d’actuar, la relació entre ells i els seus ideals que en canvi en la sèrie no li donen importància.

  4. Pau S.

    Jo he llegit el llibre Ciudades de Papel, John Green. Tracta sobre un xic, Quentin, que pensa que a tot el món li correspon un miracle, ell creu que el seu és viure al costat de Margo Roth, una xica de la seua mateixa edat. Ella és una xica que pensa que la vida cal gaudir-la cada dia i viure noves aventures, en canvi, Quentin té la vida planejada.
    Tot i que al principi es fan amics, les diferències fan que es distancien fins que passen els anys i ella es la més popular de l’institut.
    Un dia ell se’n va amb Margo a venjar-se del seu exnovio i ella no va tornar a l’institut.
    Ella no era feliç amb la seua vida i va decidir anar lluny a l’aventura.
    El títol Ciudades de papel és perquè Margo pensa que les ciutats estan fetes de paper, per lo fràgils que som.
    El llibre el presenta dos estils de vida i idees diferents on et fa plantejar-te el que tu escolliries.

  5. Paula D.

    Jo m’he llegit Canciones para Paula, de Blue Jeans, un escriptor amb molt d’èxit actualment. La raó principal per la qual vaig escollir aquest llibre va ser perquè la protagonista s’anomena Paula.
    Paula té setze anys i està enamorada d’un xic amb qui parla per internet. Quan va a encontrar-se amb ell coneix a Alex amb qui té moltes coses en comú.
    Aquest llibre és un llibre actual on tracta temes com l’amor i l’amistat.
    El llibre m’ha resultat fàcil de llegir encara que és un poc llarg.

  6. Jo he escollit el llibre de Legend, escrit per Marie Lu, ja que diverses persones de l’institut me l’han recomanat.
    La base del llibre és la típica història de amor, però June i Day escapen de “la República” i s’uneixen a un grup rebel anomenat “los Patriotas”. La història està contada per parts: Algunes parts escrites com un diari per June i altres per Day.
    M’ha agradat molt aquest llibre a pesar que és prou llarg i li he encontrat pareguts a els Jocs De La Fam. El recomanaria a molta gent.

  7. Ana V.

    Jo aquest estiu he decidit llegir el conjunt de llibres que formen Crepúsculo, de Stephenie Meyer. Vaig pensar que seria una bona idea ja que no havia vist les pel·lícules i volia saber perquè s’havien fet tan famosos.
    Aquests llibres m’han agradat molt. No perquè siguen els típics llibres amb una història d’amor impossible, sinó perquè Bella, que és la protagonista principal i la que ens narra la història, és la imatge més clara de superació personal. És una xica que amb tan sols 18 anys té ben clar allò que vol i lluita per aconseguir-ho. Mai li és fàcil però amb perseverància i superant molt obstacles acaba convertint-se en la persona que ella havia volgut ser.

  8. Esther C.

    Jo m’he llegit La Selección, de Kiera Cass, el primer d’una saga de 5 llibres. Vaig escollir este llibre perquè vaig sentir opinions d’aquest llibre molt bones i la veritat és que m’ha agradat molt.
    Tracta d’un concurs que participen 34 donzelles per poder casar-se amb el príncep Maxon. On la protagonista America, ha d’escollir entre Maxon o el seu ex novio Aspen.
    M’ha resultat molt fàcil de llegir i no és massa llarg.

  9. Raul P.

    Jo he escollit el llibre El Sueño De Ivan, de Roberto Santiago, que tracta de com per primera volta en la història del futbol una selección de xiquets jugarà un partit contra grans jugadors amb l´objectiu de recaudar diners per ajudar a les victimes d´un terratrèmol ocorregut a Àrica. A més també conta amb una història d´amor i un problema amb un mató anomenat Morenilla. Aquest llibre me l’ha recomanat el meu germà.

  10. Anna T.

    Jo m’he llegit Yo antes de ti, de Jojo Moyes. A mi m’ha agradat aquest llibre ja que la protagonista de no tindre aspiracions en aconseguir alguna cosa millor al que té en la vida, amb l’ajuda de Will comença a tindre inquietuds per aconseguir el que realment vol.
    També m’ha agradat ja que tracta un tema que mai havia pensat en ell, que és si una persona té el dret a elegir si viure o morir.
    I encara que el final és inesperat, a mi m’ha agradat. També pense que el llibre és millor que la pel·lícula.

  11. Luis M.

    Jo he llegit el llibre La llamada de la selva, escrita per l’autor Jack London, un autor del segle XX.
    L’argument del llibre tracta d’un gos acomodat a les comoditats de la gran ciutat fins que el rapten i el porten a les ferocitats de la selva on haurà de canviar de pensar, d’un gos domèstic per un gos salvatge.
    M’ha agradat molt i he gaudit aquest llibre pel canvi de pensar del personatge i pel canvi d’una vida domèstica a una vida dura i salvatge.

  12. Carlos M.

    Doncs jo aquest estiu m’he llegit un llibre que s’anomena El rumor de la caracola, de Sara Lark. A mi aquest llibre m’ha agradat molt perquè és un llibre diferent a la resta. És un llibre d’aventures on el protagonista té dificultas, però amb ajuda dels seus companys supera els problemes i el final és molt diferent i no me l’esperava.

  13. Maria P.

    Jo he llegit el llibre Las Pruebas, escrit per l’autor James Dashner.
    Aquest llibre és la continuació de El corredor del laberint. En aquest llibre el protagonista Thomas amb els seus amics pensen que en eixir del laberint ja s’havia acabat tot però no, la història continuava.
    A mi aquest llibre m’ha agradat molt perquè hi ha molts moments on tu també patixes amb el personatge. Sí que és llarg, però t’enganxa molt i no se te fa llarg.

  14. Jo aquest estiu m’he llegit Endgame, de James Frey. És un llibre que em van recomanar i és de ciència ficció. Tracta sobre 12 famílies, en cada família entrenen un jove perquè lluite, i cada jove ha d’encontrar 3 claus antigues per salvar la seua família.

    El que més m’ha agradat del llibre és un personatge: Jago Tlaloc, perquè és un personatge que al llarg de la història va evolucionant molt. Altres personatges que m’han agradat han sigut Chiyoko y Sara alopay. Aquest llibre el recomanaria a molta gent.

  15. Carmen M.

    Jo aquest estiu em vaig decantar per llegir un llibre titulat Todo lo que podríamos haber sido tú y yo si no fuéramos tú y yo, d’Albert Espinosa.
    La veritat és que havia agafat aquest llibre en molta il•lusió, ja que em va agradar tant El mundo amarillo, que pensava que aquest llibre també m’agradaria, però no. Aquest llibre tracta que el protagonista, anomenat Marco, acaba de perdre la seua mare, una important ballarina la qual li havia ensenyat tot el que ell sabia. Principalment, que l’amor no ve del cor sinó de l’esòfag, ja que Marcos mai havia cregut en l’amor. Aleshores Marcos decideix passar-se’n al grup dels que no dormen injectant-se cetamina per aprofitar totes les hores de la vida i així Marcos aconseguix enamorar-se. Marcos té un do que li permet captar en la seua ment la imatge fonamental de la vida dels altres i poder conéixer-los millor a tots.

  16. Natxo F.

    Aquest estiu m’he llegit un llibre anomenat ¿Quieres ser piloto de F1? i l’autor és el famós pilot Pedro Martínez De La Rosa.
    Aquest llibre m’ha agradat i m’ha fet tornar al passat; a aquells anys on jo tenia el somni de ser un dia, per què no, campió mundial de la categoria reina de l’automobilisme.
    En aquest llibre, De La Rosa ens conta tots els consells i tot el sacrifici que du a terme aquest esport. Com bé saps, la F1 és un esport que m’encanta traure’l a tema, aleshores m’ha resultat molt fàcil de llegir.
    Personalment, m’encantaria fer com Pedro: fer el que m’agrada durant molts anys i publicar un llibre com aquest.

  17. Esteban B.

    El llibre que he escollit per llegir-me este estiu es diu Atherton La casa del poder.
    Aquest món anomenat Atherton està dividit en tres parts: “Las Tierras Altas, El Altiplano i Las Tierras Llanas”.
    El protagonista és un xic d’onze anys que és analfabet i no te pares. Este xic, Edgar, aconsegueix un dia pujar a l’últim nivell d’aquest món en el qual coneixerà Samuel que l’ajudarà a llegir el llibre que li va deixar son pare i descobrir que venen d’un altre món i que aquest va ser construït per un científic un tant enigmàtic.
    El llibre es si és llarg però m’ha agradat.

  18. Jordi M.

    Aquest estiu m’he llegit un llibre titulat Sin lugar. La veritat és que aquest llibre ho té quasi tot; una història d’amor, ciència ficció, aventura i també misteri.
    En un país on les coses semblen anar cada vegada a pitjor, les persones més poderoses del país decideixen parar eixa decadència. En un altre lloc del món, 100 adolescents es troben en una presó, ja que, evidentment, tots han fet un delicte. L’únic problema és que ningú pareix recordar-lo. Alyn, Jes, Ryan i Elsa són els únics que tenen pensat escapar, ja que al cap del temps els altres acaben creent que han fet el delicte que no recordaven. Aquests xicots lluitaran per eixir d’aquell lloc.
    La meua opinió és que l’autor, Jon Robinson, no ha aconseguit acabar d’unir tots els caps solts que tenia. No ha plasmat al paper la seua idea i tot s’ha quedat en un esbós en el qual desitges que comence la part bona però el problema és que no aplega i s’acaba el llibre així com així.
    Per a mi ha sigut tot una bona posta d’escena però sense sentit.

Deixa un comentari

