Camps de maduixes

En 4t d’ESO acabem de llegir la novel·la Camps de maduixes, de Jordi Sierrra i Fabra. Podríem dir que a tots ens ha agradat esta lectura (alumnes i profe) i sí que recomanem el llibre per als alumnes de 3r i 4t d’ESO.

Abans de llegir el llibre, a classe, vam visionar el book tràiler i ens va encantar. Després, hem llegit la novel·la a casa i a la’aula hem muntat un llibrefòrum, on hem participat tots els alumnes.

De Jordi Sierrra i Fabra coneixíem la novel·la Somnis trencats, que vam llegir el curs passat (3r d’ESO) i algunes alumnes havien llegit La voz interior.

Si voleu conéixer les opinions dels alumnes, cliqueu en Comentaris . També li hem posat nota al llibre.

0131211CU_ TRAZCAMPS

15 comentaris

Filed under Comprensió lectora, Expressió escrita, Expressió oral, Pla lector

15 responses to “Camps de maduixes

  1. Otón Merín

    Aquest llibre m’agrada molt, perquè ha sigut molt fàcil llegir-lo. Els capítols són molt curts i la lectura es fa més ràpida. El tema del llibre també m’agrada, perquè la història li ocorre a gent de la nostra edat i els fets ens poden passar a nosaltres.

  2. Víctor Gozálbez

    Aquest llibre m’agrada molt, perquè és un llibre que parla sobre les drogues i que a qualsevol de nosaltres ens pot passar. La seua estructura m’ha paregut molt còmoda de llegir.

  3. Ivàn Arjona

    Aquest llibre m’agradat molt, perquè la història és molt real i ens podria passar a qualsevol de nosaltres. També m’ha agradat molt que el narrador estiguera en tercera persona així sabies els detalls de l’acció.
    Per a mi se m’ha fet molt curt i molt còmode llegir-lo gràcies també a com eren els capítols.
    Ha sigut un llibre molt adequat per a nosaltres. La nota que li posaria a aquest llibre seria un 9.

  4. Roger Jover (4t ESO)

    “No jugues amb la mort”,esta frase és la que millor resumeix el contingut del llibre que ens acabem de llegir. A una noia, la nit se li’n va de les mans i acaba en coma. Aquest fet fa canviar la visió de la nit dels seus amics, així com provoca canvis radicals en alguns personatges. És per això que m’agrada molt aquest llibre i el recomane per a una lectura ràpida, juvenil i que et faça reflexionar.

  5. Eva Boronat

    Aquest llibre m’ha agradat prou, encara que no ha sigut dels millors que he llegit, tot i que l’escriptor Jordi Sierra i Fabra és un dels meus preferits. Al principi em pensava que no m’agradaria, ja que no entenia molt bé el que passava, però ja després fa que t’endinses i no et costa gens continuar llegint. Una de les coses que més m’ha agradat és que al final et deixa amb ganes de més i per a mi això és molt important en un llibre.
    El recomanaria a tots aquells que els agraden els llibres d’adolescents i de temes que ens poden afectar com en aquest cas que són les drogues. De nota li posaria un 8,5.

  6. Elena Francés

    Personalment, jo pense que aquest llibre està molt ben escrit. Les descripcions no són pesades, ni tampoc excessives i descriuen tot el que és necessari per entendre bé el que passa al llarg de la història. També t’ajuda a imaginar-te com són els personatges.
    Pel que fa a la temàtica del llibre, potser en un principi no creia que captaria tant la meua atenció, ja que aquests tipus de llibres no solen agradar-me massa (temàtica social). M’agraden més els de misteri o la novel·la negra.
    Però a la fi em va agradar prou i em va fer reflexionar sobre molts aspectes. Em vaig posar en el lloc de cadascun dels personatges i vaig pensar el que faria si estiguera en el seu lloc.
    Un llibre complet i interessant, li posaria un 9.

  7. Paula Pascual

    Aquest llibre m’ha agradat molt, perquè parla sobre problemes pròxims a xics i xiques de la nostra edat. Aquest llibre ens demostra les conseqüències que poden tindre les drogues de disseny. També m’ha agradat perquè com els capítols eren curts ha sigut més fàcil per llegir-lo i he tingut la sensació que l’he acabat amb rapidesa.
    M’agraden tots els personatges, vull dir, com actuen davant de la situació. Altra cosa que em va agradar va ser que el narrador era en tercera persona, perquè podíem saber l’opinió de tots els personatges encara que tots no foren principals.
    El recomanaria a tots els joves, ja que poden sentir-se indentificats. La nota que li posaria seria un 9.

  8. Adrián

    M’agrada molt perquè passa molt en la realitat i este llibre el pot alertar que per pendre una píndola pot passar.
    Aquest llibre està dividit per capítols, hi apareix una certa hora a cada capítol.
    M’agrada molt el personatge Lluciana, perquè és molt difícil dir que no a les coses com aquest cas a una píndola. És de gènere social per a adolescents. Li posaria a aquest llibre un 8.

  9. Borja Manyes

    A mi personalment aquest llibre m’ha agradat molt, perquè tracta sobre un tema que els joves de hui dia el tenen molt a l´abast, com és la droga.
    Aquest llibre ensenya els problemes que pot dur la droga i no sols per a la persona que ingerix droges, sinó per als familiars i amics que també pateixen. Jo a aquest llibre li pose de nota un 9.

  10. Alberto Sanchez

    Personalment, aquest llibre m’ha agradat molt i pense que és molt interessant. És molt fàcil llegir-lo gràcies a la seua estructura. Tracta temes tant interessants com importants hui dia, com la droga i els efectes que causa tant al consumidor com als amics, familiars … Aquest llibre el fa reflexionar perquè et dona informació sobre el perill de la droga i m’ha enganxat molt la història. A aquest llibre li pose un 8,5.

  11. Esther Insa

    Aquest llibre m’ha agradat bastant, ja que considera temes que ens poden succeir a nosaltres, o no, perquè solen ser temes habituals en la nostra edat. M’han agradat molt dues coses: que aquest llibre resulta molt versemblant i que els problemes que sorgeixen entre ells es mantenen units abans que res i intenten ajudar la seua amiga, per poder oblidar els seus problemes de adoslescentes.
    Aquest llibre el recomanaria a aquella gent que li agrada llegir llibres que tracten temes als quals ens podem enfrontar en un futur. De nota que li posaria seria un 8,5.

  12. Paola Cloquell

    Per a mi aquest llibre ha sigut molt entretingut i no se m’ha fet gens pesat. Açò ha sigut en gran part pel tema que tracta, sobre situacins que ens poden ocorre a persones adolescents, i per altra part per l’estructura que té, la qual facilita molt la lectura d’aquest llibre, com per exemple els capítols curts i també per les descripcions tan detallistes i versemblants que apareixen.
    M’ha agradat molt que descriguera els sentiments i sensacions dels amics i familiars de la Lluiciana, gràcies al narrador que es presenta en tercera persona i és omniscient.
    Aquest llibre el recomanaria a qualsevol persona perquè no és difícil de llegir, però sobretot a la gent que d’alguna manera vol saber més informació sobre aquests temes mentre gaudeix de la lectura.
    Jo li pose una nota d’un 9,5.

  13. Sara Carbonell

    Aquest llibre m’ha agradat pero a la volta no m’ha agradat. per a mi aquest tipus de novela no m’angantxa mol, preferisc les noveles de fantasìa, però si que el reomanaria. Tambè el que no m’ha agradat mol es el principi i el final, son un poc estranys. L’estructura en que esta narrada aquesta novela es una idea molt bona, està dividida per capìtols que son hores i els capìtols son molt curts. Com he dit habans recomanaria aquest llibre per als qui els agradaden les histories basades en fets reals. Jo li pose de nota un 9.

  14. Pau Botella

    A mi m’ha agradat aquest llibre per diferents motius, un d’ells és per l’estructura. Està dividit per capítols on cada capítol és una hora diferent i tota la història trancorre en un dia. També m’ha agradat que la història està narrada en tercera persona i són un conjunt d’històries paral·leles.
    El tema és un bon tema per a reflexionar sobre ell, per a informar dels perills de les drogues i jo el recomanaria per a jóvens a partir de 4t d’ESO. És fàcil de llegir i no és molt llarg ni pesat.
    Jo li posaria de nota un 8’85.

  15. Jose Atencia

    Jo pense que és un dels llibre que més m’ha agradat, perquè tracta el tema de les drogues i em pareix prou interessant, perquè ens podraa passar a qualsevol persona. A més l’estructura m’ha agradat molt perquè, ja que els capítols són molt curts i estan dividits per hores, saps el moment del dia on transcorre l’acció i facilita la lectura.
    Jo crec que aquest llibre seria perfecte per a jóvens d’entre 14 i 16 anys per a saber els efectes de les drogues.
    Li pose un 8,5.

Deixa un comentari

